Po COVID-19 - Rehaorthopedica Kraków

Po COVID-19

Regularna aktywność fizyczna jest absolutnie niezbędna dla zachowania optymalnego zdrowia i nie da się tego niczym zastąpić. Nie każdy wie, że siedzący tryb życia i brak codziennego ruchu uznawany jest za trzeci główny czynnik występowania chorób niezakaźnych u ludzi, zaraz za paleniem tytoniu i problemem otyłości.

Wytyczne WHO dotyczące regularnej aktywności mówią o tym, że do zachowania zdrowia i sprawności każdy człowiek powinien wykonywać tygodniowo co najmniej:

  • 150 minut aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności + trening oporowy co najmniej 2 razy w tygodniu

    lub
     
  • 75 minut intensywnej aktywności fizycznej +  trening oporowy co najmniej 2 razy w tygodniu.

Wiele osób, które powracają do zdrowia po przebyciu COVID-19 musi mierzyć się z takimi problemami jak uporczywy kaszel, duszności, brak siły czy szybka męczliwość. Do groźniejszych następstw koronawirusa możemy zaliczyć wirusowe zapalenie serca mięśniowego (jednak bardzo rzadkie), zaburzenia czynności płuc oraz problemy związane ze stresem pourazowym, jak np. depresja i stany lękowe. Dlatego tak istotne jest, aby po przebytej chorobie dostosować poziom swojej aktywności do możliwości swojego organizmu i wprowadzać ewentualne zmiany stopniowo, etapami.

Aby jak najlepiej dobrać zestaw ćwiczeń, warto jest skonsultować je ze specjalistami różnych dziedzin, np. fizjoterapeutą.

Made by:

Salamanders Studio